Mensgerichte digitalisering
Het vervangen van een systeem is nooit de oplossing!

Behoefte aan een oplossing die beter aansluit en minder vraagt! 

Hoeveel sneller zou digitalisering gaan als je er de organisatie niet bij zou hoeven betrekken? Veel sneller waarschijnlijk. En het zou je waarschijnlijk ook veel minder tijd en geld kosten. De vraag is alleen voor wie je het eigenlijk doet! Of digitalisering niet juist ondersteunend moeten zijn aan de organisatie en of je dan dus de best passende oplossing hebt voor de organisatie? Digitalisering wordt vaak gezien als een logische stap vooruit, maar te vaak vergeten we te vragen voor wie, waarom en hoe het werkelijk helpt!

Bij elk digitaliseringsproject zijn meerdere afdelingen betrokken. Aan de ene kant heb je het perspectief van de ICT of informatievoorzieningsafdeling die ervaart dat de business geen heldere of realistische behoeftes schetst, aan de andere kant heb je de business die ervaart dat ICT hun vraag niet begrijpt. Zo wordt digitalisering eerder een bron van complexiteit dan van verbetering. Wat ontbreekt, is een samenhangende benadering waarin mens, proces, informatie en systemen in balans worden gebracht en de brug wordt geslagen tussen de business en IT. Precies daar maken wij het verschil.

Bij veel organisaties worden technologische ontwikkelingen in hoog tempo geïmplementeerd, maar sluiten ze onvoldoende op elkaar aan. Door maatwerk, versnipperde keuzes en beperkte integratie ontstaan onnodig complexe IT-landschappen. Systemen communiceren slecht, processen worden niet gestroomlijnd en stuurinformatie blijft gefragmenteerd of onvolledig.

Eén rode lijn in elke vorm van digitalisering! 

Wij geloven dat digitalisering pas waardevol is als het mensen ondersteunt en versterkt. Daarom hanteren wij één rode lijn in al onze dienstverlening: digitalisering is nooit het doel, maar altijd een middel om samenwerking, effectiviteit en inzicht te verbeteren. Of het nu gaat om een systeemimplementatie, een datastrategie, een AI-verkenning of een cybersecurityvraagstuk – de aanpak blijft hetzelfde: we beginnen bij de bedoeling, leggen verbindingen tussen onderdelen en zorgen dat techniek ondersteunend is aan de praktijk.

Daarom brengen we bij elke opdracht de context in kaart: hoe werken mensen nu, welke processen zijn leidend, welke informatie is beschikbaar, en welke systemen ondersteunen of belemmeren dat?

We zijn scherp op de samenhang, zonder die onnodig complex te maken. En we snappen dat een ontwikkelvraag ten aanzien van digitalisering ook impact heeft op je processen, je informatie en de mensen binnen je organisatie. Daardoor zijn we in staat om volledig te zijn in onze benadering en je te adviseren over je vervolgstappen richting een duurzaam resultaat, zonder alles tegelijk te willen oppakken.  Zo blijven we wendbaar, doelgericht en haalbaar, zonder het grotere geheel uit het oog te verliezen.

Anders kijken én anders doen! 

Wat ons anders maakt is niet alleen is niet alleen onze integrale benadering, maar juist de manier waarop we aan de slag gaan!

Wij bedenken niet dé oplossing voor jouw organisatie, maar helpen organisaties juist hun eigen ideale oplossing te vinden – één die past bij de mensen, middelen en mogelijkheden van vandaag. Geen blauwdrukken, maar maatwerk binnen context. Geen streven naar perfectie, maar naar werkbaarheid en resultaat.

We geloven dat de antwoorden vaak al (deels) in de organisatie aanwezig zijn. Daarom benutten we de kracht van de mensen die er werken – hun kennis, hun ervaring, hun betrokkenheid – en maken we digitalisering tot een versterking van wat al goed gaat. We nemen geen werk over dat mensen zelf kunnen en willen doen; we versterken hun vermogen om mee te bewegen en richting te geven.

En net als in jouw organisatie zit ook bij ons de kracht in de mensen. Onze organisatie ontwikkelaars hebben namelijk ervaring in de volle breedte van bedrijfsvoering, IT, governance, procesontwerp en gedragsverandering. Daardoor zien we sneller patronen, stellen we andere vragen en komen we met oplossingen die buiten de gebaande paden liggen – zonder het doel uit het oog te verliezen.

Gerelateerde
klantervaringen.

Gerelateerde
producten.

Nieuwsgierig geworden?

Ik plan graag een afspraak met je in om de diensten van ORGfit en de mogelijkheden tot verbindingen te bespreken.